Błonnik a zaparcia – właściwa terapia dla zdrowia układu pokarmowego

Zaparcia – co to takiego?

Zaparcia są poważnym problemem, dotykającym coraz większą część społeczeństwa. Zdarzają się osobom, które nie dbają o swój jadłospis, jedzą w pośpiechu i za mało piją w stosunku do potrzeb organizmu. Skłonność do zaparć nasila się wraz z wiekiem, jest związana z otyłością, cukrzycą i innymi chorobami. Bywa też skutkiem przyjmowania różnych lekarstw, które mają tego typu skutki uboczne lub wchodzą ze sobą w różne interakcje. Jeśli zaparcia pojawiają się sporadycznie, nie stanowią powodu do niepokoju, co najwyżej mogą czasami lekko pokrzyżować plany. Gdy jednak są częste i wymuszają korzystanie z różnych metod tylko po to, by w końcu się wypróżnić lub generują różne dolegliwości (bóle brzucha, wymioty, uczucie pełności, wzdęcia, gazy), oznacza to, że trzeba w końcu wziąć się za siebie i zmienić dietę oraz przyzwyczajenia.

Produkty bogate w błonnik

Jednym z naturalnych składników wpływających na właściwą pracę układu wydalniczego jest błonnik. Można go przyswajać z pożywieniem – istnieje sporo produktów zawierających wystarczającą ilość błonnika, wśród których wymienić można np. pieczywo razowe, otręby, różne kasze, wiele owoców i warzyw. Jeśli nie ma możliwości wyposażać organizmu w błonnik drogą naturalną, można go suplementować różnymi środkami regulującymi wydalanie i poprawiającymi pracę układu pokarmowego. Ważne jest, by jednocześnie starać się dużo pić – idealne będą naturalne soki niskosłodzone lub całkowicie bez cukru, woda mineralna niegazowana itd. Nie powinno się jednak przesadzać i przewadniać organizmu (ilości powyżej 4l wody dziennie bywają groźne).

2 Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*